In de periode november 2025 t/m januari 2026 was in de Veluvine te Nunspeet een flink deel van de werken van Gerrit Bakker te bekijken. Deze tentoonstelling is ingericht door de KunstKring Nunspeet. Aan de hand van de tentoonstelling is op deze site het portfolio uitgebreid.
Er waren 42 schilderijen te bekijken, waaronder die uit de periode dat Gerrit met Anton (Tom) de Klerk uit Nunspeet naar de schildersclub ‘Palet’ in Zwolle ging. Ook Chris ten Bruggen Cate was daar lid. Gerrit schilderde vaak buiten, meestal in en om Nunspeet, maar ook Hierden, Harderwijk, Elburg en andere plekken op de Veluwe waren geliefd bij hem. Gerrit schilderde vlot met brede penseelvoering. Hij had goede kijk op kleuren. Dit is duidelijk terug te zien in zijn portfolio. Vrienden omschrijven Gerrit als een open persoon met een gouden hart.


-